sobota 16. června 2018

Recenze: Harry Potter a prokleté dítě

Originální název: Harry Potter and the Cursed Child
Autoři: J. K. Rowling, John Tiffany, Jack Thorne
Série: Harry Potter
Díl: 8/8
Vydání: Hardback, 432 stran
Žánr: Fantasy


Anotace:
Harry Potter to nikdy neměl nikdy snadné a teď, jako přepracovaný zaměstnanec Ministerstva kouzel, manžel a otec tří školáků, to má ještě těžší.
Potýká se s  minulostí, která nechce zůstat tam, kam patří, a jeho nejmladší syn Albus se mezitím musí prát s tíhou rodinného dědictví, o které nikdy nestál. Minulost a současnost se čím dál hrozivěji prolínají a otec i syn zjišťují pravdu: temnota někdy vyvěrá z nečekaných míst. 

Albus Severus Potter je spíš velká záhada. Knížka nám nedala možnost ho poznat nějak blíže. Usoudila jsem, že je to spíše klidný a pozorný chlapec. Má celkem těžší vztah s otcem, myslí si, že ho nemá rád tím správným způsobem.
Scorpius Malfoy je kluk, který přišel o svou matku. Říká se o něm, že je potom Lorda Voldemorta. Zdá se mi, že oproti jeho otci Dracu Malfoyovi, který mi připadal jako záporák, je Scorpius postava kladná. 

                                              ,,Já si zase občas přeju, abys nebyl můj syn." 

 Albus (syn Harryho Pottera) a Scorpius (syn Draca Malfoye) se stávají nejlepšími kamarády. Mají namířeno do Školy čar a kouzel v Bradavicích, kam avšak nedorazí. Místo se rozhodnou najít obraceč v čase a díky němu pokusit se vrátit život Sedrickovi Diggorymu, který zemřel při Turnaji Tří kouzelníků ve čtvrtém díle. Je to ale velký zásah do minulosti a změní se tím vše. Povede se jim to všechno napravit? Podaří se jim Sedrickovi vrátit život? Mezitím ale začne Harryho bolet jizva. Nastává podezření. Našel si Lord Voldemort způsob návratu? Nebo nemá on dokonce potomka?

,,Tvůj táta si myslí, že to, co se o mě říká, je pravda? Že jsem Voldemortův syn?"

A je to opět tady. Pokračování slavné éry Harryho Pottera, tektokrát je hlavním hrdinou jeho syn Albus. Knížka je psána ve formě scénaře, čili jako divadelní hra. Toto je důvod, proč pro mě bylo velmi těžké se vžít do příběhu, je to velmi neobvyklé. Vede to i k častému špatnému hodnocení ostatních čtenářů. Připadalo mi, že časté vracení do minulosti a zase zpátky v knize vyvolalo zbytečné zmatky. I přesto jsem si knihu užila a jako správný fanoušek Harryho Pottera jsem ráda, že se autorka do téhle knihy pustila.

Hodnocení? Na základě mých myšlenek bych knížku hodnotila 4*/5*.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Recenze: Harry Potter a prokleté dítě

Originální název: Harry Potter and the Cursed Child Autoři:  J. K. Rowling, John Tiffany, Jack Thorne Série:  Harry Potter Díl:  8/8 ...